man wearing white top using MacBook

Okiełznać stres – korzyści płynące z szkolenia

Często zdarza się, że pracownicy doświadczają zwiększonej presji w swojej pracy. Eksperci od psychologii posuwają się nawet do stwierdzenia, że ​​ważne jest, aby doświadczać w miejscu pracy rozsądnych poziomów stresu, ponieważ przyczynia się to do ich produktywności. Jednak nierozwiązany stres może skutkować bezsennością, lękiem, depresją i innymi podstawowymi problemami ze zdrowiem psychicznym pracownika.


Wpływ stresu na organizacje obejmuje:

  • Wzrost absencji pracowników.
  • Zmniejszony poziom produktywności.
  • Niższe wskaźniki retencji.
  • Wyższe koszty rekrutacji.

Biorąc pod uwagę powyższe punkty, ważne jest, aby zainwestować w wypróbowane i przetestowane szkolenia z zarządzania stresem, które mogą nauczyć Twój personel technik skutecznego radzenia sobie ze stresem w miejscu pracy. Doświadczeni trenerzy zarządzania stresem pomagają Twojej organizacji traktować priorytetowo zarządzanie stresem jako stałą inicjatywę.

Stres szkolenie – korzyści z zarządzania stresem
Istnieje wiele korzyści, które zapewnia stres szkolenie. Wspierając dobre samopoczucie swoich pracowników, możesz również zwiększyć morale, produktywność, lojalność i zaangażowanie w organizację, a co najważniejsze, rentowność.

Inne korzyści obejmują:

  • Utrzymanie i przejęcie: Pracownicy są mniej skłonni do odejścia z obecnego zatrudnienia, jeśli są cenieni i nie są nadmiernie zestresowani. To samo dotyczy potencjalnych rekrutów, jest bardziej prawdopodobne, że zaakceptują nowe stanowisko w organizacji, która wspiera i inwestuje w dobre samopoczucie ich pracowników.
  • Absencja: Stres jest jedną z głównych przyczyn nieobecności pracowników w miejscu pracy. Acas szacuje koszty nieobecności pracowników w brytyjskiej gospodarce na ponad 8,4 miliona funtów rocznie. Wspierając pracowników doświadczających zwiększonej presji w pracy, jesteś w stanie zmniejszyć stres i absencje związane z lękiem.
  • Kultura: Twoi pracownicy są szczęśliwsi, gdy są zdrowsi. Szkolenie pracowników w zakresie rozpoznawania i radzenia sobie ze stresem w miejscu pracy przyczynia się do promowania kultury otwartego dialogu. Ponieważ Twoi pracownicy czerpią wskazówki od starszych członków zespołu, ważne jest, aby praktykowali to, co głoszą, aby inni członkowie zespołu czuli się swobodnie dołączając do rozmowy.

    Pamiętaj, że podejmując decyzje dotyczące pracy Twoich pracowników lub sposobu działania zespołów, ważne jest, aby włączyć ich w proces podejmowania decyzji.